KLG Europe Logistics

Proiect: New IT Infrastructure

Studiu de caz

Context

Infrastructură IT – studiu de caz

KLG România, parte a grupului KLG Europe, oferă servicii de logistică la nivel mondial de la transportul rutier, maritim și aerian la servicii de depozitare și servicii cu valoare adăugată.

Grupul KLG Europe are 16 hub-uri localizate strategic in Olanda, UK, România și China, 9 din ele aflându-se în România (București, Cluj, Timișoara, Brașov, Sibiu, Constanța, Bacău, Craiova, Brăila) și oferind o acoperire de 24/28 H în toată țara.

Datorită dezvoltării business-ului, amenințărilor de securitate, a rețelei de parteneri, a vitezei din actuala eră tehnologică și a echipamentelor de infrastructură IT învechite, compania a sesizat nevoia de transformare digitală și de implementare accelerată a unor soluții și echipamente IT care să reducă riscurile și să ofere scalabilitatea și agilitatea necesară susținerii unui business în continuă creștere împreună cu un furnizor și partener de încrederea, cu expertiză și ingeniozitate care să găsească soluția optimă. Pentru KLG România trecerea la tehnologii digitale de ultimă generație (echipamente hardware cât și soluții software) a reprezentat un obiectiv strategic prioritar care să asigure consolidarea business-ului și securitatea și durabilitatea tuturor echipamentelor tehnologice.

Situație inițială

La momentul analizei inițiale, echipamentele de infrastructură IT din cadrul rețelei de date a companiei KLG Europe Logistics se găseau în următoarea stare:

  • Serverele si unitatea de stocare date erau învechite, apropiindu-se de iesirea din garantie.
  • S-au identificat riscuri de securitate privind sistemele de operare și a echipamentelor utilizate
  • Unitatea storage funcționa la parametrii de încărcare maximă, performanțele oferite serviciilor si aplicațiilor către utilizatori fiind limitate
  • Conectarea la interfața de management a unității de stocare era greoaie, iar monitorizarea parametrilor de performanță pentru aceasta era imposibilă de realizat
  • Viteza de interconectare a echipamentelor era depășită tehnologic
  • Sistemul de disponibilitate crescută (HA – Cluster) rula pe sisteme de operare învechite (Windows Server 2012)

În urma acestor constatări tehnice, TNT Business Technologies și-a lua angajamentul de a găsi și oferi soluția cea mai rentabilă din punct de vedere implementare, livrare și costuri.

Soluția propusă a acoperit:

  • analiza infrastructurii IT și a potențialului de scalabilitate
  • identificarea echipamentelor IT potrivite
  • identificarea aplicațiilor care să ofere o experiență cât mai plăcută angajaților cât și clienților și construirea unui loc de muncă modern și mobil (Office365)
  • susținerea și îmbunătățirea serviciilor pentru clienți
  • creșterea competitivității dpdvd al infrastructurii și serviciilor oferite
  • creșterea conectivității și a vitezei de operare
  • acces la instrumente și echipamente de vârf care permit un timp de reactivitate rapid și eficiență

Activități realizate

Prin intermediul proiectului, s-au realizat următoarele activități:

  • Audit de Securitate și analiză
  • Achiziția de echipamente noi pentru zona de infrastructura IT (servere marca HP, unitate storage marca HP, switch-uri SAN)
  • Achiziția de software Microsoft (Office365) pentru un spațiu de muncă modern
  • Implementarea echipamentelor de infrastructură nou achiziționate
  • Migrarea serviciilor, masinilor virtuale și aplicațiilor de pe vechea pe noua infrastructură IT
  • Teste de verificare și funcționalitate
  • Deployment

Situație curentă

Rezultatele obținute după implementarea echipamentelor noi și migrarea serviciilor și aplicațiilor pe acestea, sunt:

  • Echipamente hardware performante cu garanție 3 ani de zile și suport proactiv direct din partea producătorului HP
  • Implementarea unei soluții de infrastructură IT redundantă de tip SAN (unitate de stocare redundantă și 2 switch-uri SAN)
  • Un sistem de disponibilitate crescută (HA) realizat cu sisteme de operare de ultimă generație (Windows Server 2019)
  • Noua infrastructură și soluțiile software (O365) deservesc KLG România, asigurând protecția întregii activități operaționale și transferul de informații în siguranță.

Beneficii client

  • Echipamente hardware și software de infrastructură IT de ultimă generație
  • Serverele marca HP de ultimă generație oferă performanțe sporite, fiabilitate și disponibilitate susținută de garanție completă
  • Creșterea semnificativă a performanțelor pentru toate sistemele IT datorită performanțelor net superioare ale noilor echipamente
  • Asigurarea nivelului SLA pentru sistemele IT impus de business
  • O infrastructură IT(hardware și software) scalabilă și redundantă
  • Performanță crescută pentru serviciile IT și aplicațiile oferite utilizatorilor
  • Reduceri de costuri cu întreținerea infrastructurii IT
  • Creșterea performanțelor și nivelului de securitate pentru toate canalele de comunicație (interne+externe)
  • Capacitatea de a gestiona volume imense de date
  • Arhitectură modern cu posibilitatea de analize predictive
  • Acces rapid și fiabil la date și disponibilitate 99,99%
  • Upgrade-uri ușoare
  • Infrastructura IT – ușor de integrat cu alte ecosisteme și aplicații VMware®, Microsoft®, Oracle, Veeam etc.
  • Backup și recuperare în caz de dezastre (DR) de pe toate flash-urile la matricile flash adaptive la o treime din cost.

Proiectul în sine a fost ambițios și de impact, iar într-un timp relativ scurt a asigurat un grad de disponibilitate de cel mai înalt nivel pentru departamentul operațional al companiei.